Zainspirował nas Michael Bungay Stanier.
My też chcemy inspirować.
zobacz też
Co powinno być pierwsze - marketing czy branding?
“Mam świetny pomysł na biznes!” – tak to się zwykle zaczyna. I faktycznie, dobry pomysł to bardzo dobry początek. Tylko co dalej?
Kiedy zaczynamy sięgać po opinie znawców tematu, dowiadujemy się, że najważniejsza jest nazwa. Oraz logo, fonty i kolory. Jeśli nasz znawca zna się nieco lepiej, to opowie nam o filarach marki i o tym, dlaczego to jest najważniejsze i że bez tego ani rusz.
Z drugiej strony, od innego znawcy dowiemy się, że najważniejszy jest segment rynku, na którym ma działać nasza marka, analiza konkurencji, pozycjonowanie. No i że bez tego ani rusz.
Skoro wszystko to jest najważniejsze, to od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od strategii. A gdy będziesz już mieć strategię – przejdź do działania.
Strategia rozwoju marki zawiera zarówno elementy marketingu, jak i brandingu. To wyznaczenie celu, do którego chcemy dążyć oraz planu, jak zamierzamy nasz cel osiągnąć. Powinna określać Twojego idealnego klienta, uczucia, jakie Twoja marka powinna wywoływać, zmiany zachowania, jakie powinna powodować.
Świetny pomysł na biznes ma szansę przerodzić się w świetny biznes tylko wtedy, kiedy będzie przemyślany.