Zainspirował nas Michael Bungay Stanier.
My też chcemy inspirować.
zobacz też
Czy produkt powinien być w logo?
Czy nie masz wrażenia, że niemal w każdym logo gabinetu dentystycznego w roli głównej występuje ząb? A co by było, gdyby umieścić w logo gabinetu dentystycznego coś, co mówi o tym, że pacjent nie będzie cierpiał? Wyobraź sobie logo stomatologa z kwiatem lotosu, zamiast zęba. Jak bardzo wyróżniałoby się wśród konkurencji? I jaki miałoby przekaz?
Logo to najprostsza forma graficzna, która ma za zadanie symbolizować myśl przewodnią, ideę, która towarzyszy marce.
Wiele firm wpada w pułapkę umieszczania wizerunku swojego produktu lub swoich usług w logo. To nie jest potrzebne. Kiedy widzimy symbol nadgryzionego jabłka, w naszej głowie raczej nie pojawi się myśl o szarlotce lub o świeżo tłoczonym soku. Skojarzenie jest zupełnie inne - telefony, komputery, innowacje, design. Nadgryzione jabłko nie kojarzy się z jedzeniem. Dlaczego zatem firma, znana głównie ze smartfonów i komputerów, ma w logo owoc?
Najważniejszym przesłaniem marki Apple jest Think different. Myśl inaczej, bądź kreatywny, nie idź z prądem. Wszyscy znamy historię o tym, jak Isaac Newton siedział pod jabłonią, spadło na niego jabłko i to ponoć popchnęło go do odkrycia grawitacji. Odkrycia, które było genialnie nieszablonowe i praktycznie zmieniło to, jak ludzie postrzegali świat. Newton pomyślał inaczej. I to właśnie ta historia była inspiracją dla założycieli Apple Inc. (wtedy Apple Computer Inc.).
Logo Apple jest kwintesencją prostoty, a jednak doskonale oddaje ideę stojącą za marką.
Firma Apple nie sprzedaje jabłek, sprzedaje nieszablonowość. Jej logo jest proste, ponadczasowe i uniwersalne. Jeśli chcemy mieć dobre logo, to naprawdę wystarczy tylko tyle i aż tyle: musi oddawać ideę marki, być proste, ponadczasowe i uniwersalne.